Going home; Galle, Unawatuna, Kandy & Colombo

23 augustus 2015 - Colombo, Sri Lanka

We hebben net onze backpacks voor de allerlaatste keer ingepakt, omdat we morgenvroeg zullen vertrekken richting Nederland. Om jullie toch nog een beetje op de hoogte te houden, hebben we hier een korte blog over onze laatste week :)
Na nog een zonnige stranddag in Mirrissa zijn we naar Galle gegaan en sliepen we in een hotel dat gerund wordt door een Nederlandse vrouw en haar Sri lankaanse man. Ze waren ontzettend aardig en we hebben dan ook gezellig met hen gekletst. De volgende dag hebben we Galle Fort bezocht. Dit is fort is hier door de Nederlanders gebouwd en dé hotspot van het Zuiden. Er waren veel leuke winkeltjes en we hebben ons dan ook laten verleiden door een heerlijke massage. We kozen voor een hoofd- en nekmassage, aangezien we nog steeds spierpijn hadden van Adam's Peak. In de middag hebben we een klein tripje gemaakt naar Hikaduwa, waar we schildpadden hebben gespot en gevoerd.
Maandag waren hier de verkiezingen wat vaak uit kan lopen tot rellen. We werden daarom ook geadviseerd om voor 3 nachten op 1 plek te blijven, omdat de kans groot was dat het openbaar vervoer niet zou rijden wegens stakingen. We kozen ervoor in Unawatuna te blijven waar we ondanks 1 dag regen heerlijk aan het strand hebben gelegen. Hierna zijn we doorgereisd naar Kandy. Op de weg naar Kandy zijn we naar het Tsunami Photo Museum geweest. Dit was erg indrukwekkend en we hebben hier dan ook lang rond gekeken naar de verscrikkelijke verhalen en verdrietige foto's. Ook waren we erg onder de indruk van de verhalen die de eigenaresse vertelde over haar ervaring. Na een lange treinreis kwamen we dan eindelijk aan in Kandy. Hier zaten we in een leuk backpackers hostel met een gezellige vibe. De eerste dag hebben we het olifantenpark Millenium bezocht. Dit is een weeshuis voor olifanten, waar toeristen een kijkje kunnen komen nemen. Nadat we een olifant in het meertje hadden gewassen, mochten we een klein stukje op hem rijden. We moesten echter snel terug, zodat we niet te laat zouden zijn voor een goede plek bij de parade. We waren verbaasd hoe makkelijk we een goede plek aan de straat wisten te veroveren en zaten hier inmiddels al meer dan een half uur toen een man ons kwam vertellen dat de parade daar helemaal niet langs kwam. Samen met een Nederlands stel zijn we ergens anders gaan zitten, waar we het nog steeds prima konden zien. Zoiets als deze parade, hebben we allebei nog nooit eerder gezien. Dansers, muzikanten, vuur, verlichtte olifanten en nog veel meer! De sfeer was geweldig en we hebben ook met verschillende locals gepraat.
De volgende dag hebben we wat door de stad gestruind. Helaas was Marlou deze middag ziek, waardoor we de rest van de dag in het hostel hebben doorgebracht.
Nadat we gisteren afscheid hebben genomen van de aiesecers en vandaag de laatste souveniertjes hebben gekocht in Colombo is het morgen echt tijd om naar huis te gaan. We hebben ontzettend genoten de afgelopen 7 weken en beseffen dat we niet snel weer zo'n kans zullen krijgen als deze. Hopelijk hebben jullie met veel plezier onze blogs gelezen en zien we jullie snel!
Heel veel liefs,
Loes & Marlou

1. Jacintha:
    23 augustus 2015
    Met heel veel plezier heb ik jullie prachtige verhalen gelezen.
    Ga er thuis nog lekker van nagenieten.
    N dikke pluim voor al t moois wat jullie gedaan hebben!
    n goede vlucht terug naar nederland!
    groetjes Jacintha
  2. Lonneke:
    24 augustus 2015
    Geweldig meiden. wat een reis! Ik heb genoten van jullie reisverhalen.
    Ook fijn dat jullie weer thuis komen
    Goeie reis
  3. Aafke:
    25 augustus 2015
    Wat een gave verhalen allemaal! Fijn dat jullie zo genoten hebben. En Loes, tot snel! :D
  4. Ans:
    26 augustus 2015
    Welkom thuis meiden!!
    Jullie hebben jullie prachtig verworven en uitgevoerde kans zo samen in Sri Lanka ook práchtig benut.
    Dank je wel dat ik een beetje mee mocht genieten.