Alweer bijna 2 weken in Sri Lanka; Negombo & Anuradhpaura

19 juli 2015 - Anuradhapura, Sri Lanka

Wegens wat problemen met de Wifi posten wij deze blog via een 3G hotspot. De foto's volgen later :)

Hee allemaal,

We zijn alweer bijna een week verder, dus tijd  voor onze tweede blog. Dinsdag hebben we voor de invulling van onze professionele pilaar trainingen gegeven aan de studenten van AIESEC Colombo South. Na wat rollcalls (verschillende dansjes van AIESEC) in de enorme hitte, begonnen we met onze presentaties. We begonnen met Productive marketing & Creative thinking en na de pauze gingen we verder met Personal development & Public speaking. We merkten al snel dat de studenten niet echt gewend waren aan interactie. Om dit te bevorderen, introduceerden we een aantal spelelementen waarbij stroopwafels te verdienen waren wanneer een groepje een opdracht het beste uitvoerden. De trainingen gingen goed en we kregen dan ook erg positieve feedback vanuit de studenten. Die avond gingen we naar het privé strand van een 5 sterren hotel. Zolang je nonchalant door het hotel liep alsof je een gast was, vroeg niemand je om te betalen (let's go Dutch). Het strand was prachtig en we hebben hier ook van een supermooie zonsondergang mogen genieten.

Woensdag pakten we onze backpacks weer in en vertrokken we naar Negombo. Dit bleek al snel veel toeristischer dan we gewend waren. In dit vissersstadje hebben we die avond ook erg genoten van verse garnalen. De volgende dag gingen we naar de vissersmarkt waar een lief klein mannetje ons een uitgebreide rondleiding gaf. Hoewel de lucht niet erg lekker rook, was het wel heel erg interresant om te zien hoe ze hier te werk gaan. De rest van de dag hebben we een beetje door de stad gestruind met een Engels meisje die voor 2 dagen met ons mee zou reizen. 's Avonds gingen we naar een barretje waar we 4 Nederlandse jongens hebben ontmoet.

Donderdag stonden we vroeg op om de bus naar Anuradhapura te halen. Een vriend van de eigenaar van ons hostel bracht ons naar een klein donker kamertje met verschrikkelijke muziek en een man die enkel een doek om z'n middel had geknoopt. Nadat we voor Sri Lankaanse begrippen enorm zijn opgelicht (5 euro per persoon ;) ), zaten we uiteindelijk in de goede bus. De rijstijl van deze busschauffeur was zelfs nog erger dan die van vorige week, waardoor we een aantal keer voor ons leven hebben gevreesd. Gelukkig kwamen we 2 uur eerder dan gepland heelhuids aan in Anuradhapura. Bij ons hostel was een bruiloft bezig. In het begin voelde we ons wat ongemakkelijk, omdat we als 3 vreemdelingen de bruiloft misschien zouden verstoren. Al snel bleek dat iedereen het geweldig vond dat we er waren, we werden dan ook snel aangesproken door de zus van de bruid om het bruidspaar te ontmoeten. Ook vonden de kinderen op de bruiloft ons erg interessant en hebben we hen 2,5 uur lang vermaakt. 's Avonds zijn we naar Mihintale geweest, waar we een berg hebben beklommen en hebben genoten van een adembenemend uitzicht.

De volgende dag hebben we met een groep van 8 man fietsen gehuurd om de bezienswaardigheden te bewonderen. We hebben de heilige boom bezocht, waar veel Boeddhisten, gekleed in witte kleren, offers van fruit en bloemen brachten. Ook daar vonden de mensen ons erg interessant en wilden ze regelmatig met ons op de foto of betrapte we hen dat ze ons stiekem probeerden te fotograferen. Van een ontzettend aardige man kregen we kokosmelkrijst, bananen en een suikerijstkoekje waarvoor een hele familie uren in de keuken had gestaan, om dit bij de tempel gratis uit te delen aan iedereen die langskwam. Ook kregen we later vers fruit van een andere familie. Vandaag reizen we door naar Mannar, al hebben we nog steeds niemand kunnen vinden die ons de bus- of treintijden kon vertellen. Mannar is een arm gebied in het noorden van Sri Lanka, waar wij les gaan geven in Engels en IT. We zijn ontzettend benieuwd, maar hebben er heel erg veel zin in.

Tot de volgende keer!
Liefs, Loes & Marlou.

1. Lonneke:
    19 juli 2015
    Hoi meiden
    Wat een leuk verhaal weer en wat een fantastisch avontuur!!!
  2. Ria Herwig:
    19 juli 2015
    Wat zijn jullie goed bezig!!!!
    Erg leuk om te lezen hoe actief jullie zijn en hoeveel nieuwe indrukken jullie continu hebben.
    Geniet van alle mensen die jullie ontmoeten en de gezelligheid met elkaar.
    Ik verheug me op jullie volgende avonturen.

Groetjes Hans en Ria
  3. Iris:
    22 juli 2015
    Girls, leuk om jullie verhalen te lezen. Looks like u are having a good time. :)
  4. Jacintha:
    22 juli 2015
    Wat een fantastische verhalen. Zoveel indrukken iedere dag.
    Nu volop genieten, straks waardevol om op terug te kijken.
    Jullie zijn goed bezig. Ga zo door!
    Groetjes uit Wijchen.