Onze eerste week in Sri Lanka; Colombo & Nuwara Eliya

13 juli 2015 - Moratuwa, Sri Lanka

Hee allemaal!

We zitten nu in een internetcafeetje net buiten Colombo. We zijn bijna een week in Sri Lanka en het gaat goed. We hebben al ontzettend veel gedaan en gezien en vonden het tijd om iets te plaatsen op onze blog.

Na meer dan 24 uur reistijd kwamen we dinsdagavond aan op het vliegveld in Colombo. Vier jongens van AIESEC kwamen ons ophalen en brachten ons met een busje naar ons hostel. Ons hostel ligt net buiten de stad, maar wel aan het strand. We delen onze kamer met andere internationale AIESECers. Woensdag zijn we naar de universiteit geweest om kennis te maken met de lokale studenten van AIESEC en kregen we een rondleiding over de campus. De rest van de dag zijn we lekker naar het strand geweest. Donderdag en vrijdag zijn we de stad gaan verkennen. De bussen hier zijn geweldig! Ze rijden waar ze willen, een half uurtje in de bus kost nog geen 15 cent, toeteren om de halve minuut, draaien muziek en voor in de bus hangt een groot tv-scherm. Als je wilt instappen, rijden ze al bijna door en als je wilt uitstappen moet je springen. Wat heel erg opvalt, zijn de aardige mensen die altijd voor je klaar staan om een praatje te maken of de weg te wijzen. Ook kwamen wij een lokale jongen tegen die ons donderdag de hele dag door de stad heeft geleid. Hij benadrukte om de 5 minuten dat hij geen geld hoefde, maar onze vriendschap. Hierdoor hebben we wel juist dingen gedaan en gezien die we als 'toerist' niet mee zouden maken. Zo hebben we in een tempel een olifant gevoerd, zijn we bij een lokaal feest geweest waar we een lotusbloem hebben gelegd bij een Boeddhistisch relikwie, een ontmoeting gehad met schoolkinderen die giechelend met ons op de foto wilden en geluncht bij een lokaal tentje.

Wat eten betreft is het heerlijk dat ze in deze hitte zoveel versschillende soorten vers fruit hebben. Ook hebben we al van allerlei lokale gerechten mogen proeven. Van spicy rotti tot het drinken uit een verse King´s Coconut en natuurlijk heel veel rijst.

In het weekend zijn we met andere itnernationale studenten van AIESEC naar Nuwara Eliya geweest. Op de heenweg namen we een bus die eigenlijk 6 uur zou duren. Ook deze buschauffeur lapte de verkeersregels aan z´n laars. Zo ging hij spookrijden langs een file en reed hij veel, veel te hard. Het was dan ook niet heel onverwachts dat we na een tijdje een half uur langs de kant hebben gewacht omdat hij vol op een auto in was gereden. Gelukkig was niemand gewond en kwamen we later veilig aan bij Mackwoods. Mackwoods is een grote theeplantage, waarbij we ook een klein museum hebben bezocht over de productie van thee. De volgende dag stond de wekker om 4 uur, omdat we om 5 uur vertrokken naar het nationale park Horton Plains. Hier hebben we 3,5 uur gewandeld door een prachtig natuurgebied met als hoogtepunt het reusachtige uitzicht bij World's End.

We hebben dus al een super eerste week gehad, al was het wel erg vermoeiend. Een rustdagje vandaag aan het strand was dan ook heel erg fijn :)

We will keep you updated en tot snel!

Liefs

1. Lonneke:
    Hoi Loes en Marlou
    Wat een fantastische reis maken jullie!!!
    Geweldig om dit allemaal te lezen.
    Die video van Colombo doet me aan Vietnam denken; heerlijk, die stadsgeluiden.
    Geniet ervan!!
  2. Emmy:
    Hallo Marlou en Loes,

Leuk om jullie eerste indrukken van dit prachtige land te lezen.
    Jullie zijn al erg actief de eerste week!
    We volgen jullie met veel belangstelling.
    Fijne tijd en veel succes met jullie project.
    Groeten, Ton en Emmy
  3. Ans:
    Ha meiden!
    Nog maar net begonnen en al aan World's end gezeten...
    Dank jullie wel voor de rondleiding...zo kan ik mooi ook even binnen kijken in dat mooie land. Hoe bijzonder is het dat júllie daar ook écht zijn...AUW...ja, knijp elkaar nog maar eens en daarna "gewoon" weer verder genieten van alles wat jullie daar meemaken...